I. Úvod
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode zapisniky.sk. Bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a budú sa vzťahovať na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri uzatváraní kúpnej zmluvy a prípadnej reklamácii tovaru.
II. Predávajúci (prevádzkovateľ)
Prevádzkovateľom obchodu (eshopu) na stránke zapisniky.sk je právnická osoba zajac & slaninková s.r.o., so sídlom Štefánikova 1474, 014 01 Bytča, IČO: 52582647, DIČ: 2121076419, IČDPH: SK2121076419, tel. číslo: +421 949 707 960 a email: [email protected].
Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj je Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina, kontaktovať elektronicky.
III. Kupujúci (zákazník)
Kupujúcim je akákoľvek osoba, ktorá uzatvorí zmluvu s predávajúcim, a to odoslaním elektronickej objednávky prostredníctvom e-shopu na stránke zapisniky.sk.
Kupujúci je spotrebiteľom, ak ide o fyzickú osobu, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Ak kupujúci uvedie v rámci uzatvárania zmluvy svoje identifikačné číslo (IČO) alebo DIČ, má sa za to, že v právnom vzťahu s predávajúcim ide o kupujúceho-podnikateľa.
IV. Objednávka tovaru
Tovar v obchode zapisniky.sk je možné objednať vyplnením elektronickej objednávky alebo je možné objednávku tovaru realizovať aj prostredníctvom emailu [email protected]. O prijatí objednávky a jej ďalšom spracovaní je zákazník informovaný tiež prostredníctvom emailu. Vytvorená objednávka je záväzná pre obidve strany.
V. Cena tovaru
Všetky ceny produktov v obchode zapisniky.sk sú uvedené s DPH, ktorej výška závisí od platnej DPH v krajine uvedenej ako doručovacia adresa. K cene objednaného tovaru sa ešte pripočítava cena za dopravu podľa zvoleného spôsobu doručenia.
VI. Spôsoby platby
Objednávku je možné uhradiť vopred bankovým prevodom na číslo účtu SK78 0900 0000 0051 6220 6485 alebo je možné uskutočniť online platbu kartou prostredníctvom platobnej brány Stripe.
VII. Spôsoby dopravy a poštovné
Tovar posielame prostredníctvom Slovenskej pošty ako doporučneý list / balík na poštu alebo prostredníctvom spoločnosti Packeta na vybrané výdajné miesta / do Z-boxov / kuriérom.
Cena dopravy je v závislosti od spôsobu doručenia v rámci Slovenskej republiky nasledovná:
- Slovenská pošta: 3,90 €,
- Packeta: 3,30 €,
- Kuriér: 4,90 €.
Pri nákupe tovaru nad 70 € je cena dopravy v rámci Slovenskej republiky prostredníctvom spoločnosti Packeta zdarma.
Cena dopravy do Českej republiky:
- Česká pošta: 10,00 €,
- Packeta: 4,30 €.
Cena dopravy pre ostatné krajiny EÚ:
- pošta: 17,00 €.
Cena dopravy pre ostatné krajiny sveta:
- pošta: 28,00 €.
VIII. Dostupnosť a dodacia lehota
Objednávky sa snažíme vybavovať v čo najkratšom čase. Vyrobený tovar (tovar, ktorý je skladom) zvyčajne odosielame v priebehu 1–4 pracovných dní od prijatia úhrady za objednávku pri platbe vopred.
Tovar, ktorý bude vyrábaný na objednávku (tovar, ktorý nie je skladom), zvyčajne odosielame v priebehu 1–2 pracovných týždňov od prijatia úhrady za objednávku pri platbe vopred.
O odoslaní objednávky je zákazník informovaný prostredníctvom emailu.
Doba odoslania tovaru v prípade objednávky rôznych produktov s rôznym stavom skladu (s rôznou dostupnosťou) je rovná dobe odoslania produktu s najdlhšou dobou odoslania.
Vyhradzujeme si právo na predĺženie doby odoslania tovaru v prípade objednávky tovaru v rádovo väčšom počte kusov (5 a viac ks) pri produkte na objednávku. Vyhradzujeme si právo na predĺženie doby odoslania tovaru aj v prípade objednávky produktu vyrábaného na mieru, podľa osobitých požiadaviek kupujúceho. Rovnako si vyhradzujeme právo na predĺženie doby odoslania tovaru v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné okolnosti. O každom predĺžení doby odoslania tovaru je kupujúci bezodkladne informovaný.
Po odoslaní objednávky, tj. po odovzdaní tovaru prepravcovi, je však nutné ešte počítať s dobou pre jeho samotné doručenie daným prepravcom na zvolenú adresu doručenia. Doba doručenia v rámci SR zvyčajne býva 1–3 pracovné dni.
Doručenie objednávky odo dňa odoslania trvá mimo Slovenskú republiku nasledovne:
- Česká republika: 2–7 pracovných dní,
- ostatné krajiny EU: 4–10 pracovných dní,
- ostatné krajiny sveta: 6–20 pracovných dní.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne uvedenými kontaktnými údajmi.
V prípade, že má doručovaná zásielka viditeľne poškodený obal, odporúčame takúto zásielku od prepravcu nepreberať a ihneď na mieste podať reklamáciu o poškodení doručovaného tovaru.
IX. Odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote do 14 dní od prevzatia tovaru. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred prevzatím tovaru.
V prípade, že sa kupujúci rozhodne odstúpiť od zmluvy, je potrebné, aby túto skutočnosť oznámil predávajúcemu a to napr. zaslaním tohto vyplneného formulára (alebo iného vlastného formátu vyhlásenia) na emailovú adresu [email protected]. Odstúpenie od zmluvy je možné oznámiť aj v písomnej podobe odoslaním na poštovú adresu: Michaela Zajacová Slaninková, zajac & slaninková s.r.o., Štefánikova 1474, 01401 Bytča, prípadne je možné ho doručiť aj prostredníctvom iného trvalého nosiča.
Predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť uhradenú sumu za objednávku vrátane nákladov na dopravu a prípadné ďalšie poplatky spojené s úhradou objednávky, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia. Vrátenie úhrady bude realizované rovnakým spôsobom, akým zákazník realizoval platbu danej objednávky. Spôsob platby môže byť zmenený len v tom prípade, ak s tým zákazník súhlasí a nebudú mu účtované žiadne poplatky.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu pre vrátenie tovaru: Michaela Zajacová Slaninková, zajac & slaninková s.r.o., Štefánikova 1474, 01401 Bytča alebo ho osobne priniesť predávajúcemu. Zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru a tiež aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Vrátený tovar je odporúčané zaslať ako poistený balík na adresu vrátenia tovaru Michaela Zajacová Slaninková, zajac & slaninková s.r.o., Štefánikova 1474, 01401 Bytča, vrátenie tovaru zásielkou na dobierku nie je možné akceptovať.
Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho.
Predávajúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť do okamihu odoslania tovaru najmä z dôvodu momentálne vzniknutej nedostupnosti materiálu na výrobu objednaného tovaru kupujúcim. O odstúpení je však predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho na emailovú adresu zadanú kupujúcim v objednávke. Pred odstúpením je predávajúci oprávnený ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie. Kupujúci má právo náhradné plnenie odmietnuť a odstúpiť od kúpnej zmluvy. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú finančné prostriedky vrátené kupujúcemu do 14 dní na účet, z ktorého boli finančné prostriedky zaplatené, odo dňa oznámenia nedostupnosti tovaru kupujúcemu, resp. od odmietnutia poskytnutého náhradného plnenia kupujúcim.
X. Reklamácia tovaru a záručná doba
Súčasťou každej vybavenej objednávky je elektronická alebo papierová faktúra, ktorá zároveň slúži ako dodací a záručný list.
Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Zákazník si právo na reklamáciu musí uplatniť teda v lehote tejto doby, po uplynutí záruky zákazník stráca právo na uplatnenie reklamácie.
Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť prijať tovar na reklamáciu v prípade, že kupujúci nevie preukázať kúpno-predajný vzťah napr. faktúrou, dodacím listom, záručným listom, potvrdením objednávky z eshopu a pod., alebo ak tovar už nie je v záručnej dobe.
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením. Záruka sa tiež nevzťahuje na drobné odchýlky vo veľkosti a farbe produktu, či počte strán v produkte, vzhľadom na jeho ručné spracovanie. Záruka sa ďalej nevzťahuje ani na výraznejšie anomálie produktu, ktoré boli kupujúcemu pred dokončením objednávky známe – kupujúci bol na ne upozornený v popise produktu alebo boli viditeľné na informačných fotografiách pri danom produkte.
Produkty vyrábané podľa osobitých požiadaviek kupujúceho budú zhotovené podľa vopred spísanej a odsúhlasenej špecifikácie pre tento vyrábaný produkt, a preto dodatočne požadované zmeny budú možné len na základe novej alebo doplnenej objednávky.
Prípadnú reklamáciu odporúčame najprv oznámiť prostredníctvom emailu [email protected].
Reklamovaný tovar pošlite spolu s dokladom o úhrade tovaru a popisom vady na adresu vrátenia tovaru Michaela Zajacová Slaninková, zajac & slaninková s.r.o., Štefánikova 1474, 01401 Bytča. Tovar posielaný na reklamáciu musí byť z hygienických dôvodov čistý. Reklamovaný tovar prosíme neposielať na dobierku.
Predávajúci sa zaväzuje informovať kupujúceho do 3 pracovných dní od prijatia reklamácie o oprávnenosti reklamácie a o postupe vybavenia. V prípade oprávnenej reklamácie sa predávajúci zaväzuje reklamáciu vybaviť do 30 dní od jej doručenia.
Pri identifikácii vady reklamovaného tovaru predávajúci postupuje podľa zákonných ustanovení Občianskeho zákonníka (§ 622 a 623). Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy výrobku, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy výrobku, predávajúci je povinný informovať kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na odborné posúdenie. Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie o. i. i stanovisko autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv (§ 2 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa).
Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
XI. Alternatívne riešenie sporov
V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Rovnako aj nároky predávajúceho voči kupujúcemu môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/.
Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XII. Ochrana osobných údajov
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy. Predávajúci takto spracováva bežné osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa pre doručenie, telefón a emailová adresa. Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov.
Predávajúci sa zaväzuje, že zverené osobné údaje použije len pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy a len pre tieto účely ich môže poskytnúť tretím osobám – doručovacej spoločnosti (Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124) alebo spoločnosti, ktorá spracuváva účtovné doklady.
Vyplnením webového formulára Newsletter a zaškrtnutím políčka pre súhlas so spracovaním osobných údajov zákazník dobrovoľne súhlasí so spracovaním osobných údajov pre marketingové účely (pre odber newslettra, tj. emailov o novinkách, akciách a pod.). Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné osobné údaje v rozsahu emailová adresa. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že tento zverený osobný údaj použije výlučne na overenie toho, že zákazník je vlastníkom uvedenej emailovej adresy a ďalej len na posielanie newslettrov z internetového obchodu zapisniky.sk. V takom prípade bude tento údaj uložený po dobu 10 rokov po ukončení upisovania, pokiaľ nie je povolené dlhšie uskladnenie z iných dôvodov. Ak kupujúci nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže kedykoľvek vyjadriť odoslaním správy na emailovú adresu [email protected] so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v emailovej správe. Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.
Vyplnením webového formulára Výroba na mieru a zaškrtnutím políčka pre súhlas so spracovaním osobných údajov zákazník dobrovoľne súhlasí so spracovaním osobných údajov pre účely emailovej komunikácie ohľadne výroby na mieru. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné osobné údaje v rozsahu emailová adresa. Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že tento zverený osobný údaj použije výlučne na kontaktovanie zákazníka.
Predávajúci rešpektuje dôvernosť všetkých spracovávaných osobných údajov a vždy koná v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane osobných údajov.
Informačný systém predávajúceho je registrovaný na Úrade pre ochranu osobných údajov pod číslom 1513343. Marketingový informačný systém predávajúceho je registrovaný na Úrade pre ochranu osobných údajov pod číslom 1513354.
Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké jeho osobné údaje sa spracúvajú v internetovom obchode zapisniky.sk. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto údajom; má právo získať informácie, na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje uchovávajú a či existuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania. Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo výške 5 €. Kupujúci má právo získať tieto osobné údaje v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte.
Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú. Kupujúci môže od predávajúceho žiadať obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov. Kupujúci môže u predávajúceho namietať spracúvanie osobných údajov. Kupujúci môže od predávajúceho žiadať aj vymazanie jeho osobných údajov. Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.
Spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na účely archivácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov Slovenskej republiky, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov).
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov (napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách predávajúceho).
XIII. Záverečné ustanovenia
Obchodné podmienky sú platné do doby vydania nových obchodných podmienok.
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke zapisniky.sk v deň odoslania elektronickej objednávky vtedy, ak nie je medzi účastníkmi písomne dohodnuté inak.
V Bytči dňa 18. 10. 2023
↑